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Allgemeine Unfallversicherungsanstalt (AUVA)

Campaign with character: Präventina is taking over!

AUVAs Brand Character Präventina
SERVICES

Communication Strategy

Creative Strategy

Naming

Claim & Slogan

Creative Concept

Content Creation

Social Media

Campaign Planning

TEAM

Anna BendaCreative Director

Raphael BertholdArt Director

Nikolaus GessnerCreative Concepter & Copywriter

Victoria Kozich‍Art Director

Andreas Obenaus‍Creative Concepter & Copywriter

Michaela PleinerAccount Manager

As part of a pitch, AUVA was looking for an overarching umbrella concept for the campaign focusing on digitalization. Without further ado, we turned the briefing upside down and presented what was not required - and implemented it.

Challenge

A humorous approach with recognition value and future potential.

Every two years, AUVA launches a prevention campaign on a new topic in the field of health and safety at work. AUVA's target group includes all employees and employers in Austria. The goal: a universally understandable and attention-grabbing concept that can carry various subtopics, such as “Mobile and hybrid working”, “AI & robotics” and “Supporting digital systems”.

AUVAs Brand Character Präventina Pose 4
AUVAs Brand Character Präventina Pose 3
AUVAs Brand Character Präventina Pose 2
AUVAs Brand Character Präventina Pose 1
AUVAs Brand Character Präventina Pose 4
AUVAs Brand Character Präventina Pose 3
AUVAs Brand Character Präventina Pose 2
AUVAs Brand Character Präventina Pose 1
Marquee Hintergrund Präventina Brand Character
Approach

Reinventing the wheel every two years with a new claim and a new look? How about no. Instead, we have created a brand character for AUVA: Präventina.

Präventina works alongside AUVA to promote common interests - in a somewhat unique way. Anyone who works too much from home is unceremoniously unplugged.

Die Zusammenarbeit mit Achtzehn⬤Grad beeindruckt besonders durch Eigeninitiative und ein ausgezeichnetes Verständnis für die Marke. Mit einer Kampagne zum Ziel, BYD am österreichischen Markt zu etablieren und voranzubringen, haben sie uns auf ganzer Linie begeistert. Der Auftritt hebt sich deutlich ab und setzt – wie wir – neue Maßstäbe.
Rene Petzner
Head of Marketing, BYD Austria

AUVA Mockup Thumbnail
Die Zusammenarbeit mit Achtzehn⬤Grad beeindruckt besonders durch Eigeninitiative und ein ausgezeichnetes Verständnis für die Marke. Mit einer Kampagne zum Ziel, BYD am österreichischen Markt zu etablieren und voranzubringen, haben sie uns auf ganzer Linie begeistert. Der Auftritt hebt sich deutlich ab und setzt – wie wir – neue Maßstäbe.
Rene Petzner
Head of Marketing, BYD Austria
Die Zusammenarbeit mit Achtzehn⬤Grad beeindruckt besonders durch Eigeninitiative und ein ausgezeichnetes Verständnis für die Marke. Mit einer Kampagne zum Ziel, BYD am österreichischen Markt zu etablieren und voranzubringen, haben sie uns auf ganzer Linie begeistert. Der Auftritt hebt sich deutlich ab und setzt – wie wir – neue Maßstäbe.
Rene Petzner
Head of Marketing, BYD Austria
Die Zusammenarbeit mit Achtzehn⬤Grad beeindruckt besonders durch Eigeninitiative und ein ausgezeichnetes Verständnis für die Marke. Mit einer Kampagne zum Ziel, BYD am österreichischen Markt zu etablieren und voranzubringen, haben sie uns auf ganzer Linie begeistert. Der Auftritt hebt sich deutlich ab und setzt – wie wir – neue Maßstäbe.
Rene Petzner
Head of Marketing, BYD Austria
AUVA Übersicht Mockusp
Die Zusammenarbeit mit Achtzehn⬤Grad beeindruckt besonders durch Eigeninitiative und ein ausgezeichnetes Verständnis für die Marke. Mit einer Kampagne zum Ziel, BYD am österreichischen Markt zu etablieren und voranzubringen, haben sie uns auf ganzer Linie begeistert. Der Auftritt hebt sich deutlich ab und setzt – wie wir – neue Maßstäbe.
Rene Petzner
Head of Marketing, BYD Austria

Präventina begleitet uns durch die nächsten Jahre und trägt die Unterthemen der Kampagne leicht verdaulich an unterschiedlichste Zielgruppen heran.

AUVA Mockup 2
Die Zusammenarbeit mit Achtzehn⬤Grad beeindruckt besonders durch Eigeninitiative und ein ausgezeichnetes Verständnis für die Marke. Mit einer Kampagne zum Ziel, BYD am österreichischen Markt zu etablieren und voranzubringen, haben sie uns auf ganzer Linie begeistert. Der Auftritt hebt sich deutlich ab und setzt – wie wir – neue Maßstäbe.
Rene Petzner
Head of Marketing, BYD Austria
AUVA Print Mockup 4
Dunkelblauer AUVA Hintergrund 2
AUVA Print Mockup 3AUVA Print Mockup 2AUVA Print Mockup 1
AUVA Mockup 1
Die Zusammenarbeit mit Achtzehn⬤Grad beeindruckt besonders durch Eigeninitiative und ein ausgezeichnetes Verständnis für die Marke. Mit einer Kampagne zum Ziel, BYD am österreichischen Markt zu etablieren und voranzubringen, haben sie uns auf ganzer Linie begeistert. Der Auftritt hebt sich deutlich ab und setzt – wie wir – neue Maßstäbe.
Rene Petzner
Head of Marketing, BYD Austria
AUVA Mockup 3
Die Zusammenarbeit mit Achtzehn⬤Grad beeindruckt besonders durch Eigeninitiative und ein ausgezeichnetes Verständnis für die Marke. Mit einer Kampagne zum Ziel, BYD am österreichischen Markt zu etablieren und voranzubringen, haben sie uns auf ganzer Linie begeistert. Der Auftritt hebt sich deutlich ab und setzt – wie wir – neue Maßstäbe.
Rene Petzner
Head of Marketing, BYD Austria
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Every day we give our all – because we love what we do. That's why we're here showing a collection of work that we've had the pleasure of realizing in partnership with our clients. And of which we are proud.
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