For
Spielmann

With Intuition Toward Brand Strategy

Eine geöffnete Box mit einer handgeschriebenen Karte
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Performance

Campaign Concept

UX Optimization

TEAM

Anna Benda
Creative Director

Raphael Berthold
Art Director

Victoria Kozich
Visual Designer

Tanja Keglic
Performance Marketing Manager

Sarah König
Motion Designer

Paula Perle
Account Manager

Michaela Pleiner
Account Manager

In a comprehensive branding process, positioning, vision, brand values, brand voice and brand design were rethought — and Spielmann set up as a brand that enables its customers one thing in particular: self-determination.

Challenge

How do you build a brand for something that no one wants? In this case, however, this is not due to the product, but to the context.

People who need medical hair replacement are in challenging life situations and are confronted with emotions such as shame, overwhelming or uncertainty — and, in the worst case, with a serious health crisis. In addition, there are persistent prejudices that an entire industry is struggling with — when you hear a wig, you think of old-fashioned things that are revealed at first glance. Or even worse, on colorful carnival wigs.

Brand Manifesto von Spielmann
Approach

The brand strategy positions Spielmann as an online practice that brings back a piece of quality of life to its customers with expertise and empathy.

Above all, we did one thing: listen carefully and read between the lines. Be it in discussions with the Spielmann family or in our research phase, during which we developed a deep understanding of those affected. Based on the market and target group insights gained, positioning, brand vision & mission, brand values and, based on this, brand voice, core messages and brand design were created with a modern visual, written and formal language.

Frau mit mittellangen braunen Haaren, die im Wind wehen, während sie leicht zur Seite lächelt. Ihr Gesicht ist im Profil zu sehen und sie trägt ein schwarzes Oberteil

Titelbild Animation 2

„Mit Achtzehn Grad haben wir endlich einen Partner gefunden, der unsere Vision, unsere Marke und vor allem unsere Zielgruppe wirklich versteht. Dank der sorgfältigen und durchdachten Markenstrategie können wir unsere Mission, Menschen in herausfordernden Lebenssituationen zu unterstützen, noch besser verwirklichen. Wir sind beeindruckt von der Expertise und dem Feingefühl, mit dem Achtzehn Grad unsere Marke Spielmann auf eine neue Ebene gehoben hat.“
Offene Broschüre mit einem Porträt einer Frau mit langen braunen Haaren, die leicht zur Seite lächelt. Auf der Titelseite steht der Text ‚Zurück zu einem selbstbestimmten Äußeren‘.
Collage von Social-Media-Posts mit blauen Hintergründen, die verschiedene Themen rund um Perücken und Beratung von Spielmann ansprechen.
RESULT

The result: a strong brand, a brand book implemented with Webflow that enables consistency and stringency at all touchpoints with the Spielmann brand. And the basis for expanding and strengthening Spielmann's market presence in Germany and Austria.

Unsere Kampagne setzt auf eine konsistente Umsetzung über alle relevanten Touchpoints hinweg – von TVC über Out-of-Home und Print bis hin zu Social Media und Display. Im digitalen Ökosystem überzeugt die Kampagne durch präzises Targeting und interaktive Formate, die auf Social Media, Display Ads und dynamischen Inhalten für maximale Sichtbarkeit sorgen. Unsere Kampagne setzt auf eine konsistente Umsetzung über alle relevanten Touchpoints hinweg – von TVC über Out-of-Home und Print bis hin zu Social Media und Display. Im digitalen Ökosystem überzeugt die Kampagne durch präzises Targeting und interaktive Formate, die auf Social Media, Display Ads und dynamischen Inhalten für maximale Sichtbarkeit sorgen.

Lächelnde Frau mit langen schwarzen Haaren, die in einem weißen Oberteil gekleidet ist. Unter ihrem Bild steht ein handgeschriebener Text: ‚Team Familie Spielmann‘.
With Achtzehn Grad, we have finally found a partner who truly understands our vision, our brand and, above all, our target group. Thanks to the careful and well-thought-out brand strategy, we are able to achieve our mission of supporting people in challenging life situations even better. We are impressed by the expertise and sensitivity with which eighteen degrees has taken our Spielmann brand to a new level.
Victor Spielmann
Managing Director Spielmann
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Every day we give our all – because we love what we do. That's why we're here showing a collection of work that we've had the pleasure of realizing in partnership with our clients. And of which we are proud.
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